De deliverables
Zie hieronder de deliverables.
§6.1 Planning
Er wordt een concrete planning gemaakt waarin beschreven staat wie wanneer aan welke deliverable gaat werken. Daarnaast staat er wie er verantwoordelijk wordt geacht voor welke deliverable en of taken af zijn of niet. Hierin staan ook deadlines, dagen zonder les en contactmomenten met de opdrachtgevers. Het plan van aanpak wordt opgeleverd op vrijdag 16 maart 2022.
§6.2 Onderzoek
De opdrachtgever verwacht dat wij ons nog meer verdiepen in het proces hoe een energy drankje wordt gemaakt. Uit het vooronderzoek blijkt dat een energy drankje uit twee belangrijke dingen bestaat, en dat zijn de smaak van het energy drankje en het blikje zelf. Wij willen ons daar nog meer in verdiepen. Daar gaan we een onderzoek doen naar de smaken en het blikje zelf.
§6.2.1 Onderzoek naar de smaken
De opdrachtgever verwacht dat wij ons nog meer verdiepen in het proces van hoe een energy drankje wordt gemaakt. In deze deeldeliverable verdiepen wij ons meer in het onderzoek naar de smaken. Het onderzoek maken van de vragen die wij hebben bedacht om ons te helpen bij het onderzoek en de vragen die onze opdrachtgever ons heeft gegeven om ons te helpen bij onze onderzoek naar de smaken van een energy drankje.
§6.2.2 Onderzoek naar het blikje
De opdrachtgever verwacht dat wij ons nog meer verdiepen in het proces hoe het energy blikje wordt gemaakt en hoe je dat zelf kan ontwerpen. De manier hierboven bij de onderzoek naar de smaken heeft de zelfde uitwerking als onderzoek naar hoe een blikje wordt ontworpen. We doen dit ook uit vragen die ons helpen om het beter te snappen en ons onderzoek verbeterd waardoor onze afrondingsopdracht daar ook beter van wordt.
§6.3 Enquête afnemen
Uit het onderzoek naar de smaken en het onderzoek naar het blikje willen wij een enquête gaan afnemen bij mensen over heel Nederland. Wij stellen daar vragen over de smaken, wat zij belangrijk vinden aan een energy drank en vragen die interessant zijn voor ons die ons kunnen helpen bij het ontwerpen. Dit enquête nemen wij ook mee naar het moment wanneer wij concepten gaan bedenken. Wij willen minimaal 200 antwoorden op onze vragen. Wij willen nog een enquête maken. Die is bedoelt voor na het bedenken van onze concepten. Daar kiezen de mensen de concept die zij het beste vinden.
§6.4 Concepten bedenken
Uiteindelijk na al het onderzoek willen wij 4 concepten bedenken. Elke concept moet voldoen aan het programma van eisen en heeft een eigen smaak en een aparte design voor het blikje. De smaken worden gekozen aan de hand van de enquête, onze eigen voorkeuren en die van de opdrachtgever. Iedere teamlid maakt een eigen design voor het blikje gebaseerd op zijn gekozen smaak.
§6.5 Go No go moment
In het Go No go moment kiest de opdrachtgever een of twee van de 4 concepten. Om de opdrachtgever te helpen hebben wij ook nog een enquête afgenomen bij de mensen en zo weten de opdrachtgever en wij welke concept de mensen het beste vinden.
§6.6 Afronding opdracht
In deze deliverable evalueren wij ons idee en verbeteren wij de punten waarop feedback is gegeven.
Als afronding van de opdracht verwacht de opdrachtgever dat er een eindrapport wordt opgeleverd. Hierin staat hoe wij onze deliverables hebben uitgevoerd en ons uiteindelijk resultaat. Dit doe wij ook in een pitch voor de opdrachtgever.
